
Pear Control PearTune (MSO 4.0) Specialized 1.1-1.3
Pear Tune MSO 4.0 - Trim till Specialized 1.1/1.2/1.3. Tar helt bort begränsningen för assistans vid 25 km/h!
Information om Pear Control PearTune (MSO 4.0) Specialized 1.1-1.3
Pear Tune MSO 4.0 är ett trim till Specialized motorer 1.1/1.2/1.3 - Detta trim visar rätt hastighet, trip mm. Efter att trimmet monterats kommer din cykel fortsätta ge motorsupport efter 25 km/h. Med trimmet monterat kommer displayen visa rätt hastighet upp till ca 22-25 km/h och därefter konstant 22-25 km/h.
Passar följande motorer:
- Specialized 1.1 Gen1 (OBS! ej till SL custom light weight)
- Specialized 1.2
- Specialized 1.2 E
- Specialized 1.2 S
- Specialized 1.3
TIPS: Kontrollera hos Specialized innan beställning vilken motormodell just din cykel har.
Informationen hittar du under "tekniska specifikationer" för cykeln på officiella hemsidan.
Trimmet aktiveras på följande sätt:
Alternativ 1 - Ett snabbt tryck på walkknappen
Alternativ 2 - Snabbt tryck på (+) och sen direkt snabbt tryck på (-). Båda trycken ska göras inom en sekund.
Alternativ 3 (för cyklar utan walk-knapp) - Ett långt tryck på (+). Detta aktiverar normalt walk
Assisterad maxhastighet: Obegränsad
Ny toppfart beror efter montering på hur fort man kan trampa, utväxling och motorns maxkadens.
Features hos PearTune 4.0 Smart
- Helt borttagen fartspärr
- Ställbar gräns för maxhastighet
- Trimmet visar korrekt hastighet upp till ca 22-25 km/h, sen låser sig hastighetsvisningen över det.
- Chip Lock - gör trimmet osynligt, så det inte kan aktiveras utan rätt kod.
- Valfritt aktiveringssätt
- Starta cykeln trimmad eller otrimmad.
- Kilometerjustering
Mer info om servicemenyn på PearTune MSO 4.0
Kilcka på länken ovan för att läsa mer om hur du ställer in och ändrar inställningar på MSO v4.0
Tips: Efter en lång körning (över 25 km/h) kan vissa data som t.ex. total sträcka mm. skilja sig lite från verklig sträcka. Kör man en stund i hastighet under 25 km/h kommer dessa justera sig till rätta värden. För att undvika felaktiga data rekommenderar vi att man låter cykeln stänga av sig själv efter körning så all information hinner bearbetas innan systemet stängs ner.
Monteringsvideo
(OBS! Videon visar montering av trim för motorn 2.2, men tillvägagångssättet är identiskt)
Observera att användning av modiferade elcyklar är olagligt på allmän väg.
Visa hänsyn till omgivning och medtrafikanter, följ trafikregler och använd hjälm!